Tidtabell för Tjejmilen Vecka 3

Foto: Martin Ekequist/Tjejmilen

Tidtabell för Tjejmilen Vecka 3

TräningNy vecka och nya program till Tjejmilen. De tredje i ordningen. Är du en av de +30.000 anmälda är det bara att hänga med och slipa på formtoppen.
Tidtabellen presenteras i samarbete med SJ och de är skrivna skrivna av de grymma systrarna Yoie och Amanda Bohlin.

Programmen är indelade i tre nivåer. Klara milen, Snabb (45-under timmen) och Assnabb (typ 40-45min på milen). För att du skall hitta nivån och veta hur hårt du skall köra finns en gradering till varje pass. Å såklart en förklaring till höger. Du väljer själv om du vill jobba i pulszoner, tempo eller bara ”lita på känslan”.


Här kommer vecka 3.

Klara Milen
2 milen i veckan – 3 pass i veckan

 

Vecka 3

Pass

Kommentar

Måndag

Vila eller promenad

 

Tisdag

Distans 35 min

30 min i grad 2 därefter 4x10 sek sprint i backe grad 4-5, gå ner.

Onsdag

 

 

Torsdag

Distans 60 min grad 2

I Kuperad terräng

Fredag

 

 

Lördag

 

 

Söndag

Distans 80 minuter grad 2

 

 

Snabb

4 mil i veckan ca 4-5 pass i veckan

 

Vecka 3

Pass

Kommentar

Måndag

 

 

Tisdag

Distans 60 minuter grad 2

 

Onsdag

Distans 40 minuter grad 2

35 minuter i grad 2, avsluta med 6x10 sekunder sprint, vila 50 sekunder

Torsdag

 

 

Fredag

Tröskel 60 minuter

Värm upp i 10 minuter i grad 1-2, därefter 3x5minuter + 2x3 minuter + 4x1 minut, grad 3, med 1 minut vila mellan varje intervall. Avsluta med 15 minuter i grad 1-2

Lördag

Distans 30 minuter i grad 1

 

Söndag

Distans 75 minuter grad 2

 

 


Assnabb

Milen på 40-45 minuter
5-6 mil i veckan, 5 pass i veckan

 

Vecka 3

Pass

Kommentar

Måndag

Distans 40 minuter grad 2

 

Tisdag

Distans 60 minuter

55 minuter grad 2, Avsluta med 6x20 sekunder i grad 4-5, vila 50 sekunder.

Onsdag

 

 

Torsdag

Backe 60-70 minuter grad 3

Värm upp i 15 minuter därefter 10x2 minuter backe i grad 3, jogga ner. OBS, hela tiden i rörelse. Avsluta med 10-15 minuter jogg

Fredag

Distans 45 minuter grad 1-2

 

Lördag

 

 

Söndag

Distans 90 minuter grad 2

 

 

 

Endast registrerade medlemmar kan posta kommentarer.
Registrera dig här eller logga in ovan.